In an everyday life we face every day distinctions between floors. Speaking in images, these distinctions can be to present the words "courage" and "feminity". The stereotype which has developed in society covering the content of these two concepts, is expressed in the following: the man – strong, active, aggressive; the woman – weak, dependent, passive, soft, emotional. Existing ideas of polorolevy distinctions generally affect process of education of children. Often, having ideas of these or those qualities, characteristic for men and women, parents, that without realizing, encourage children to show these qualities. The person who was near it becomes a reference point of behavior which is adopted by the child. The boy is in less favorable situation, rather than the girl as carries out the most part of time with mother. Respectively primary identification for it is feminny. The boy also starts to treat the world feminno: the passive role and the subordinated situation are habitual for it. Maturing, the boy should solve, whether change to it this installation on man's, on a sample of significant adult men. This decision becomes complicated that practically everything whom the child faces – women (the nurse, tutors of kindergarten, doctors, teachers) В повседневной жизни мы каждый день сталкиваемся с различиями между полами. Образно говоря, эти различия могут быть представить словами «мужественность» и «женственность». Сложившийся в обществе стереотип, охватывающий содержание этих двух понятий, выражен в следующем: мужчина – сильный, активный, агрессивный; женщина – слабая, зависимая, пассивная, мягкая, эмоциональная. Существующие представления о полоролевых различиях в основном сказываются на процессе воспитания детей. Зачастую, имея представления о тех или иных качествах, характерных для мужчин и женщин, родители, сами того не осознавая, поощряют детей проявлять именно эти качества. Ориентиром поведения, которое перенимает ребенок, становится находящийся рядом с ним человек. Мальчик находится в менее благоприятной ситуации, нежели девочка, так как проводит большую часть времени с матерью. Соответственно первичной идентификацией для него является феминная. К миру мальчик также начинает относиться феминно: пассивная роль и подчиненное положение для него привычны. Взрослея, мальчик должен решить, изменять ли ему эту установку на мужскую, по образцу значимых взрослых мужчин. Это решение осложняется тем, что практически все, с кем ребенок сталкивается – женщины (няня, воспитатели детского сада, врачи, учителя)